پاورپوینت فصل یازدهم کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی (اخلاق فضای مجازی 1) نوشته مهدی علیزاده

دسته بندي : کتاب » معارف اسلامی
پاورپوینت فصل یازدهم کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی (اخلاق فضای مجازی 1) نوشته مهدی علیزاده و مهدی فدایی در قالب pptx و در حجم 45 اسلاید:

بخشی از متن:
تصویر کوه یخ
در داستان "ایزیدور"، ماکس فریش، نویسنده آلمانی، با روایتی جذاب و زیبا واقعیت دنیای مجازی را به تصویر می‌کشد. در این داستان، زن و مردی برای سفر به اقیانوس به یک مؤسسه توریستی مراجعه می‌کنند. کارمند این مؤسسه، با استفاده از تصاویر جاذبه‌های گردشگری، سفر دریایی را برای آن‌ها شرح می‌دهد. اما زمانی که آنها به دور نقاط اقیانوس سفر می‌کنند، زن به طرزی جالب متوجه می‌شود که واقعیت بیرونی ممکن است با تصاویری که در اینستاگرام و واتساپ دیده است تفاوت داشته باشد، به این معنا که زمانی واقعیت بیرونی ممکن است به شکلی متفاوت از آنچه در فضای مجازی دیده‌ایم باشد.

تعریف فضای مجازی
فضای مجازی به معنای تمامی منابع اطلاعاتی است که از طریق شبکه‌های رایانه‌ای ایجاد می‌شوند. این فضا فناوری پایه‌ای است که بر پایه فناوری ICT بنا شده و در آن تولید، پالایش، ذخیره‌سازی، پردازش و توزیع داده‌ها انجام می‌شود و با انسان در تعامل است، که فضای شبکه‌ای را ایجاد می‌کند که ویژگی‌های مختلف و حتی منحصر به فردی دارد و آن را از فضاهای پیشین متمایز می‌کند.
فضای مجازی تغییرات مهمی را به دنبال داشته است که تمامی حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فناورانه، زیست‌محیطی و قانونی را تحت تأثیر عمیق قرار داده است.
به دلیل تأثیرات گسترده‌ای که فضای مجازی دارد، اینکه آیا این فضا یک تهدید است یا فرصت، به استفاده‌کننده بستگی دارد؛ زیرا همچون تیغ در دست یک پزشک ماهر، ممکن است به عنوان یک ابزار مفید واقع شود.

دسته بندی: کتاب » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 272 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 45

حجم فایل:168 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252