پاورپوینت فصل سوم کتاب اخلاق اسلامی مبانی و مفاهیم (موانع رشد)

دسته بندي : کتاب » معارف اسلامی
پاورپوینت فصل سوم کتاب اخلاق اسلامی مبانی و مفاهیم (موانع رشد) جمعی از نویسندگان در قالب pptx و در حجم 18 اسلاید:

بخشی از متن:
مانع همواره پیش روی حرکت قرار میگیرد کسی که بنای حرکت ندارد هیچگاه دارد و قرار است پیش رود و اوج بگیرد احساس میکند کسانی یا چیزهایی مانع مزاحم و دشمن توان برای طی آن استفاده کرد بنابراین جسم و ذهن و دل باید به کار گرفته شود تا انسان به مقصود خود برسد موانع و دشواریهای این راه بر سه گونه است یا توان حرکت را سلب می کند، یا مانع شناخت درست هدف راه یا ضرورت حرکت می شود که در این صورت گمراهی پدید میآید و یا انگیزه و شور حرکت را میستاند این موانع را میتوان چنین نیز برشمرد مانع ،شناختی مانع انگیزشی و مانع رفتاری

همچنین پاره ای از موانع حرکت معنوی انسان غیر اکتسابی و غیرارادی است. از آنجا که آفرینش، بدون تفاوت امکان پذیر نیست انسان به اقتضای آفرینش ویژه خود و به دلیل شرایط خاص جسمی و روحی با محدودیتهایی روبه روست که بیشک از حوزه اختیار او بیرون است. از سویی دیگر موجودات عالم از جمله انسانها متفاوت آفریده شدهاند و به همین رو برخی از آنها محدودیت های کمتری دارند و برخی با موانع بیشتری روبه رویند به واقع در طبیعت انسان پاره ای از موانع طبیعی و غیر اکتسابی در راه رشد او قرار داده شده است.
شرایط ،تاریخی ،اجتماعی ،جسمانی ذهنی و روحیات ،وراثتی هر یک اندکی جبر آفرین اند. مثلاً در شرایط تاریخی امروز که ارتباط بیشتری فراهم است امکان دست یابی به حقیقت رشد اخلاقی افزایش یافته و مسئولیت انسانها نیز افزون گشته .است. دست کم میتوان سه گونه مانع وراثتی را برشمرد کم بهرگی ،هوشی روحیات مزاحم و شرایط جسمانی محدود کننده البته این موانع را میتوان در پرتو قدرت اراده مرتفع کرد.

دسته بندی: کتاب » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 452 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 18

حجم فایل:116 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252