پاورپوینت فصل نهم کتاب اختلال های یادگیری (اختلال نارسایی توجه بیش فعالی)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل نهم کتاب اختلال های یادگیری (اختلال نارسایی توجه بیش فعالی) نوشته هالاهان و کافمن ترجمه حمید علیزاده در قالب pptx و در حجم 73 اسلاید: 

بخشی از متن: 
محققان دریافته‌اند که بسیاری از دانش‌آموزان با ناتوانی‌های یادگیری مشکلات توجه دارند. آنها با استفاده از پژوهش‌های تجربی مختلف همچون مشاهده‌های رفتاری در کلاس درس نشان داده‌اند که این دانش‌آموزان اغلب در بسیاری از مؤلفه‌های توجه دارای مشکل هستند. هالاهان و ریو بلهام (۱۹۸۱) اظهار کرده‌اند که این دانش‌آموزان علاوه بر مشکلات حفظ و پایداری، در توجه در انجام تکلیف‌هایی که شروع می‌کنند، مشکلات حواس‌پرتی و توجه انتخابی نیز دارند.

همان‌طور که در نقل قول بالا می‌بینیم، خانم رابینسون نسبت به حواس‌پرتی و بی‌دقتی شانون کاملاً آگاه بود. همچنین، حواس‌پرتی او باعث مشکلاتی در توجه انتخابی‌اش می‌شد. توجه انتخابی، توانایی تمرکز بر ویژگی‌های مربوط به یک تکلیف است بدون اینکه ویژگی‌های غیرمرتبط با آن تکلیف باعث حواس‌پرتی شود.
در طول سال‌ها، بسیاری از معلمان شانون درباره مشکلاتی که او در توجه و تمرکز دارد، اظهار نظر کرده‌اند. این اختلالات معمولاً با ناتوانی‌های یادگیری و اختلال نارسایی توجه بیش فعالی همراه هستند.
بیش فعالی و ناتوانی‌های یادگیری ممکن است هم‌زمان رخ دهند. دختران با اختلال نارسایی توجه بیش فعالی نسبت به پسران پیشرفت تحصیلی ضعیف‌تری دارند.

معلمان باید با روش‌های آموزشی مخصوص به دانش‌آموزان با اختلال نارسایی توجه بیش فعالی آشنا باشند و از این فنون برای دانش‌آموزان اعم از آنهایی که به عنوان اختلال نارسایی توجه بیش فعالی تشخیص داده شده‌اند و چه آنهایی که به عنوان اختلال نارسایی توجه بیش فعالی تشخیص داده نشده‌اند، استفاده کنند.

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 1221 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 73

حجم فایل:372 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252