پاورپوینت فصل چهارم کتاب راهنمایی و مشاوره شغلی و نظریه های انتخاب شغل (راهنمایی شغلی در مدارس)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل چهارم کتاب راهنمایی و مشاوره شغلی و نظریه های انتخاب شغل (راهنمایی شغلی در مدارس) نوشته عبدالله شفیع آبادی در قالب pptx و در حجم 22 اسلاید: 

بخشی از متن: 
راهنمایی شغلی در مدارس 
با توسعه راهنمایی تحصیلی در مدارس کشور لزوم راهنمایی شغلی هر روز بیشتر از گذشته احساس می شود. راهنمایی شغلی جدا از راهنمایی تحصیلی نیست و انجام آن نهضت جدیدی  را در زمینه برنامه راهنمایی و مشاوره در مدارس پدید می آورد. به اعتقاد ما راهنمایی تحصیلی و شغلی باید در تمام مقاطع تحصیلی اجرا شود و انجام آن صرفاً در یک مقطع تحصیلی با اصول علمی سازگار نیست.

ضرورت راهنمایی شغلی در مدارس 
1- دانش آموزان در دوران تحصیلات با مشاغل متعدد آشنا می شوند و رغبت ها و استعدادهای خود را کشف می کنند. آنان پس از پایان تحصیلات دوره ابتدایی و شناخت نسبی رغبت ها با آمادگی بیشتری دوره های راهنمایی تحصیلی و دبیرستان را برای انتخاب شغل آغاز خواهند کرد. 
2- عامل دیگری که راهنمایی شغلی را در مدارس ضروری می سازد پیشرفت صنعت و پیچیده تر شدن انتخاب از بین مشاغل متعدد است. با افزایش و تنوع مشاغل شناخت آنها مشکل تر شده و در نتیجه انتخاب شغل و تصمیم گیری شغلی دشوارتر گردیده است. لازمه انتخاب صحیح و تصمیم گیری مناسب و عاقلانه، داشتن اطلاعات دقیق درباره عوامل مؤثر در انتخاب است. این اطلاعات از طریق برنامه های راهنمایی شغلی مدارس در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد و آنان را با مشاغل متعدد آشنا می سازد. شناسایی مشاغل به دانش آموزان امکان می دهد که استعدادها و رغبت های خود را در ارتباط با مشاغل مورد بررسی و سنجش قرار دهند. در نهایت و با کمک راهنما یا مشاور انتخاب مناسبی را انجام دهند.

دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 1160 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:660 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252