پاورپوینت فصل ششم کتاب تکنولوژی آموزشی (تجارب ملی و بین المللی کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش ویژه)

دسته بندي : کتاب » علوم تربیتی
پاورپوینت فصل ششم کتاب تکنولوژی آموزشی (تجارب ملی و بین المللی کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش ویژه) نوشته وحیده علیپور، احمد فتح الهی و فتانه حسنی جعفری در قالب pptx و در حجم 48 اسلاید:

بخشی از متن:
آموزش ویژه و فناوری اطلاعات و ارتباطات 
مطالعه دانش آموزان با نیازهای آموزشی ویژه ،مطالعه شباهتها و تفاوت ها در میان افراد است. دانش آموزان با نیازهای آموزشی ویژه در جنبه های خاصی با افراد دیگر متفاوت اند، اما در اغلب جنبه ها به دیگران شبیه هستند. نیازهای ویژه اصطلاحی عام است که به دانش آموزان بسیار متفاوت با دامنه وسیعی از مسائل و نیازهای متفاوت اشاره دارد؛ مانند سایر زمینه های مطالعاتی آموزش ویژه ، واژه شناسی و اصطلاح شناسی خاص خود را دارد( کرک و همکاران ،۲۰۰۵ به نقل از زارعی زوارکی، ولایتی و مرادی (۱۳۹۶)

آموزش و پرورش ویژه، آموزشی است که به طور ویژه طراحی شده است تا نیازهای منحصر به فرد دانش آموزانی که بر اساس ملاکهای سازمان آموزش و پرورش واجد شرایط دریافت آموزش ویژه هستند را برآورده سازد (فرند و بورسیک، ۲۰۱۵). 

دانش آموزان با نیازهای آموزشی ویژه دانش آموزانی هستند که نیازهای آموزشی و پرورشی ویژه و خدمات مربوط به آن دارند تا بتوانند توانمندیهای بالقوه خودشان را شکوفا سازند.

 این دانش آموزان به دلیل داشتن تفاوتهای فراوان با اکثر دانش آموزان در یک یا چند مورد از حیطه های کم توانی ذهنی، نارسایی یادگیری، اختلال های رفتاری یا ،هیجانی ناتوانی های جسمی، اختلالهای ارتباطی، اوتیسم ، آسیب مغزی اکتسابی، آسیب شنوایی، تیزهوشی و با استعدادی نیاز به آموزش و پرورش ویژه دارند (هالاهان و کافمن، ۲۰۰۶). 4 ۱۰ مویس و رینولدز (۲۰۰۱) 

در سالهای اخیر مفهوم آموزش فراگیر به عنوان رویکردی منصف تر در جهت برآوردن نیازهای تمام یادگیرندگان معرفی شده است و روش آموزشی ویژه را در سرتاسر جهان به خود اختصاص داده است. لازم است موانع مشارکت در آموزش به عنوان الگویی برای برطرف کردن نیازهای آموزشی ویژه حذف شوند. مباحث قابل توجه فراوانی درباره تحقق این امر در جریان است.
 عده ای عقیده دارند که معلمان کلاس باید مسئولیت حمایت لازم در جهت کمک به دانش آموزان برای غلبه بر موانع
یادگیری را با کمک متخصص حاضر در صحنه فراهم سازند. عده ای دیگر بر این عقیده اند که فراگیرانی که دچار مشکل هستند باید به طور مستقیم به متخصصان مراجعه کنند و باز گروهی دیگر استدلال میکنند که جادهی تسهیلات از طرف متخصص بهترین روش برای به شمار آوردن فراگیران با نیازهای ویژه در آموزش است.
دسته بندی: کتاب » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 2520 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 48

حجم فایل:185 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252