پاورپوینت مدیریت استراتژیک در آدیداس شرکتی که مادرصنعت برندینگ جهانی کفش است

دسته بندي : کتاب » مدیریت
بررسی استراتژی بازاریابی برند آدیداس

در این مطلب قصد داریم عوامل موفقیت و استراتژی بازاریابی برند آدیداس را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم. برند آدیداس هم اکنون با بیش از ۵۳۷۳۱ کارمند در بیش از ۱۶۰ کشور جهان بیش از ۶۶۰ میلیون محصول را همه ساله به فروش می‌رساند. این اعداد ارقام به خودی خود نشان از این است که برند معروف آدیداس هم اکنون به یکی از سازمان‌های پیچیده جهان تبدیل شده است. اما استراتژی بازاریابی آن به گونه‌ای است که همه چیز را ساده و سریع پیش ببرد.
بخش‌بندی، هدف گیری و جایگاه سازی در استراتژی بازاریابی برند آدیداس

جالب است بدانید که استقرار سیستم بازاریابی در هر شرکت شامل ۳ مرحله است:
۱) بخش‌بندی بازار (segmentation)
۲) هدف گیری (targeting)
۳) جایگاه سازی (positioning)

آدیداس به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لباس ورزشی در اروپا و یکی از معروف‌ترین برندهای جهانی است که بر اساس عوامل جمعیت شناختی، روانشناختی و رفتاری به بخش‌بندی بازار می‌پردازد. مشتریان هدف این برند بیشتر رده‌های سنی ۱۳-۴۰ سال را تشکیل می‌دهد اما در حال حاضر بیشتر مشتریان آن افراد ۱۵-۳۰ ساله هستند. اما در حقیقت استراتژی هدف گیری این برند برای همه افرادی است که به تناسب اندام و ورزش اهمیت قائل هستند. آدیداس در نظر دارد با ایجاد یک ذهنیت متمایز در مصرف کننده و آینده‌نگری به جایگاه‌سازی در بازار فعلی خود بپردازد. از این رو استعداد، رهبری، تنوع و فرهنگ را از جمله مهمترین عوامل موثر در ارتباط با مشتریان خود در نظر می‌گیرد.

آدیداس در تلاش است که به یکی از رهبران صنعت تولید کفش و لباس ورزشی تبدیل شوند و سبک زندگی مردم را متحول کند. از این رو از هر فرصتی برای دستیابی به موقعیت رقابتی برند خود استفاده می‌کند.


مزیت رقابتی استراتژی بازاریابی برند آدیداس

یکی از مزایای رقابتی آدیداس که آن را متمایز از سایر برندهای فعال در این زمینه می‌کند شبکه‌ی توزیع، کیفیت محصولات و ارزش افزوده‌ای است که برای مشتریان خود فراهم می‌کند.



در حال حاضر برند آدیداس بیش از ۲۴۰۰ شعبه فعال در سراسر جهان دارد که با ارائه بهترین محصولات با ماندگاری طولانی به بازار رابطه‌ی پایداری را با مصرف کنندگان و مشتریان خود ایجاد می‌کند.





یکی از مزایای رقابتی آدیداس که آن را متمایز از سایر برندهای فعال در این زمینه می‌کند شبکه‌ی توزیع، کیفیت محصولات و ارزش افزوده‌ای است که برای مشتریان خود فراهم می‌کند.

استراتژی توزیع محصولات آدیداس

همانگونه که می‌دانید در بازار امروز نیازهای مصرف کنندگان به سرعت در حال تغییر است. از این رو برند آدیداس تمرکز خود را بر روی پیش‌بینی این تغییرات و پاسخ سریع به آن‌ها متمرکز کرده است. زیرا این امر باعث تقویت استراتژی توزیع محصولات به صورت هوشمند و کنترل ذهن مشتری می‌شود. جالب است بدانید که تجزیه و تحلیل داده‌های فرآیند خرید مشتریان حاکی از آن است که افزایش تعامل با مشتری، در دسترس بودن، راحتی و سایز محصولات نقش عمده‌ای در موفقیت استراتژی توزیع محصولات آدیداس داشته‌اند.
نقش ارزش ویژه برند آدیداس در استراتژی بازاریابی آن

فعالیت‌های ورزشی و ارتباط با گروه‌های فعال در رسانه‌های اجتماعی از جمله مهمترین عواملی هستند که جایگاه و ارزش ویژه‌ای را برای برند آدیداس ایجاد کرده‌اند. همچنین ایجاد یک هویت متمایز از طریق ارائه محصولات و خدمات با کیفیت و بهبود سبک زندگی مردم از جمله عواملی هستند که سبب افزایش سهم از بازار و سودآوری طولانی مدت برند آدیداس می‌شود. در این میان ایجاد هویت متمایز و منحصر به فرد، استفاده از فناوری و طراحی‌های جدید و اصول راهبردی جدید و رشد فروش و افزایش سودآوری نیز سبب ارزش آفرینی ویژه‌ای برای برند آدیداس شده است.
تجزیه و تحلیل بازار

امروزه با افزایش محصولات تقلبی در بازار قدرت چانه‌زنی مشتریان بیشتر شده است. این امر باعث دشوار بودن حفاظت از سهم از بازار برندها شده است. هر چند ویژگی‌های منحصر به فرد محصولات برند آدیداس برای خریداران حرفه‌ای آشکار است. اما هر برند معروفی تمایل دارد که سهم از مشتریان خود را روز به روز افزایش دهد و علاوه بر ورزشکاران مردم عادی را نیز به مشتریان وفادار خود تبدیل کند. این امر نیز نیازمند تجزیه و تحلیل دقیق بازار و تغییر سبک زندگی مردم است.
تجزیه و تحلیل مشتریان

بیشتر مشتریان آدیداس از کلاس‌های اجتماعی بالای متوسط و بالایی‌ها هستند. از این رو این برند به این نتیجه رسیده است که برای موفقیت در جلب نظر مصرف کنندگان استراتژی تولید و بازاریابی انبوه دیگر پاسخگو نیست. بلکه برای تحت تاثیر قرار دادن و جذب مشتری بیشتر این برند باید به ایجاد تغییر در سبک زندگی مردم بپردازد. زیرا در عصر مدرن مردم در صورتی به مشتریان وفادار یک برند تبدیل می‌شوند که محصولاتی با ارزش افزوده بالا از آن دریافت کنند.

استراتژی شرکت آدیداس چیست و برای تغییر زندگی مردم چه راهبردهایی دارد؟

برند نام‌آشنای آدیداس که سال‌هاست در حوزه ورزش فعالیت می‌کند،‌ تقریبا توانسته بخش عظیمی از بازار محصولات ورزشی را در دست بگیرد. همزمان با اهمیت فزاینده نقش ورزش در زندگی مردم، شرکت آدیداس نیز قدرت‌مندتر از دیروز جای خود را درمیان ورزشکاران و مردم عادی باز کرده‌است. این برند پیشرو به صاحبان آن کمک می‌کند تا با گذر از محدودیت‌ها، نقش خود را در دنیای ورزش پررنگ‌تر کنند. آدیداس معتقد است که با ورزش می‌تواند زندگی افراد را تغییر دهد. در این مقاله با اهداف، مأموریت‌ها و استراتژی شرکت آدیداس بیشتر آشنا می‌شوید.
مأموریت آدیداس: بهترین شرکت ورزشی دنیا بودن

منظور از بهترین بودن این است که بهترین محصولات ورزشی و تناسب اندام با بهترین خدمات و تجربه برای ورزشکاران، طراحی، تولید و فروخته شود. بهترین یعنی آنچه مشتریان، ورزشکاران، شرکا و رسانه‌ها می‌گویند. زمانی که مردم بگویند برندی بهترین است، بازار و سودآوری هم در‌پی آن می‌آید. نکات مهم برای دست‌یابی به این هدف:
۱. برندهای ورزشی قدرتمند

آدیداس به‌دنبال خلاقیت و نوآوری مخصوص خود در سبک زندگی ورزشی است. به‌عنوان مثال، آدیداس و ریبوک(به عنوان زیرمجموعه‌ای از آدیداس)، هریک هویت برند خاص خود را دارند و بر بازار خودشان متمرکز هستند. این رویکرد به آدیداس اجازه می‌دهد تا با توجه به نیاز مشتریان خودش، محصولات را طراحی و تولید کند.
۲. سرمایه‌گذاری متمرکز بر بالقوه‌ترین بازارها

آدیداس در تمامی بازارها به‌دنبال کسب بهترین جایگاه است. این شرکت با توجه به احتمال رشد و سودآوری در طولانی‌مدت، سرمایه گذاری های خود را اولویت بندی می‌کند. ازهمین‌رو، فرصت‌های خوبی را در آمریکای شمالی و آمریکای لاتین برای دست‌یابی به سهم بازار بزرگ شناسایی کرد. چین و اروپای غربی نیز از دیگر اولویت‌های این شرکت هستند.

۳. ایجاد یک زنجیره تأمین چابک

انعطاف‌پذیری و سرعت‌عمل، دو عامل مهم برای پیروزی در رقابت‌هاست. شرکت آدیداس با توجه به همین دو نکته، جدیدترین و مناسب‌ترین کالاها را به دست مشتریان خود می‌رساند. این شرکت خود را متعهد می‌داند که با برخورداری از جدیدترین نوآوری‌ها و برای انواع نیازهای مشتریان، طیف وسیعی از کالاهای ورزشی را در رنگ‌ها و سایزهای مختلف و با استانداردهای کیفی بسیار بالا تأمین کند.
۴. نوآوری

بخش تحقیق و توسعه آدیداس همواره برای مقابله با موانع و طراحی‌های بهتر، فعال است. همچنین افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مشتریان و بهبود روند کاری آدیداس، از دیگر عوامل پیشرفت این شرکت است.
۵. تمرکز بر پیشرفت پایدار

این شرکت همواره به‌دنبال برقراری توازن میان منافع سهامداران و توقعات کارکنان و کارفرمایان است. توجه به محیط زیست و نیازهای جامعه همواره در اولویت هستند.
۶. ایجاد ارزش سهام در درازمدت

این موضوع، روند تصمیم گیری آدیداس را تعیین می‌کند. این شرکت همواره درنظر می‌گیرد که از چه طریق می‌توان به درآمد، سودآوری و رشد پایدار رسید.
انتخاب‌های استراتژیک

استراتژی شرکت آدیداس چیست و برای تغییر زندگی مردم چه راهبردهایی دارد؟

برنامه جدید تجاری آدیداس مبتنی‌بر فرهنگ همکاری، این شرکت را بر اهداف اصلی خود شامل فرهنگ، سرعت و منبع باز متمرکز می‌کند. در ادامه، هر کدام از این موارد را به‌تفصیل شرح می‌دهیم.
هدف اول: فرهنگ

خلاقیت، اعتماد به نفس و همکاری کلید موفقیت آدیداس است. این فرهنگ که با استراتژی‌ها و عملکرد کارکنان معنی می‌یابد، بر اشتیاق آدیداس برای دستیابی به رضایت مشتری و سود مالی تأثیر می‌گذارد. در این شرکت، کارکنان زیادی با پیشینه‌های فرهنگی و عقاید مختلف فعالیت می‌کنند و همین موضوع سبب درک بهتر نیازهای متفاوت است.
هدف دوم: سرعت

بسیار مهم است که مشتریان در هر کجای دنیا به‌سرعت به جدیدترین محصولات دسترسی داشته باشند. آدیداس قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ به سریع‌ترین شرکت ورزشی جهان تبدیل شود. این موضوع، مزیت های رقابتی آدیداس را افزایش می‌دهد. به‌عنوان مثال:

افزایش دردسترس بودن محصول: این موضوع سبب می‌شود که مشتریان آدیداس در هر زمان و مکان به محصولات این شرکت دسترسی داشته باشند.
کاهش خطر اتمام محصول: با افزایش سرعت ارسال محصولات به فروشگاه‌ها، خطر پایان یافتن ناگهانی محصولات کاهش می‌یابد.
ایجاد سود بیشتر و خالص: تأمین نیازهای مشتریان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به فروش و سود بیشتر منتهی می‌شود.
افزایش تخفیف‌ها: با افزایش میزان فروش می‌توان قیمت کالا را کاهش داد.

در سال ۲۰۱۶، آدیداس در عرضه مدل‌های «نئو»ی خود «برنامه سرعت» را اجرا کرد. اکنون این شرکت قصد دارد، برای همه مدل‌های خود به‌ویژه در دسته‌بندی‌های فوتبال، دویدن، تمرینی و اصلی این برنامه را اجرا کند. این شرکت ۳ رویکرد مهم برای حضور در بازار دارد:

هرگز موجودی انبار به پایان نرسد: محصولات آدیداس باید همیشه دردسترس مشتریان باشد.
آمادگی برای نیازهای احتمالی: آدیداس با بررسی دقیق آمار فروش در ابتدای هر فصل، درباره سفارش‌های احتمالی فصل بعد پیش‌بینی می‌کند. پیش‌بینی نیازهای مشتری اهمیت بسیاری دارد.
خلاقیت در هر فصل: آدیداس سعی می‌کند با بررسی روند بازار و محصول سایر شرکت‌ها، طراحی‌های خلاقانه و غیرمنتظره انجام دهد.

استفاده از فناوری‌های به‌روز و مدل‌های تجاری جدید در افزایش سرعت عرضه محصولات آدیداس نقش مهمی ایفا می‌کند. این شرکت تاکنون چندین کارخانه با فناوری‌های جدید و سریع در آلمان و آمریکا ساخته است و به‌دنبال افزایش تعداد آنهاست.

ارتباط با مشتری: یکی از اقدامات آدیداس، همکاری مستقیم با باشگاه‌های گوناگون ورزشی است. به‌عنوان مثال، آدیداس با همکاری نهاد فوتبال آمریکا و باشگاه فوتبال نیویورک سیتی، تا ۵ سال آینده ۵۰ زمین بازی در این ایالت می‌سازد.
محصولات: سیاست آدیداس در تولید، اتخاذ استراتژی چندجانبه‌ است. این شرکت همزمان بر تولید انواع محصولات و عرضه محصولات در سرتاسر جهان متمرکز است.
فعال‌سازی: آدیداس همواره بر تعامل مستمر با مشتری تأکید دارد. دفاتر این شرکت در سرتاسر جهان سعی می‌کنند تا برای مشتریان لحظات ویژه‌ای خلق کنند. به‌عنوان مثال در سال ۲۰۱۶، این شرکت کفش جدیدی در لندن عرضه کرد که فقط مشتریان خاص با پیش‌ثبت‌نام در اپلیکیشن این شرکت می‌توانستند این کفش را امتحان کنند.
تجربه خرده فروشی: فروشگاه‌های آدیداس محیط مناسبی را برای مشتریان فراهم می‌کنند تا محصولات را امتحان کنند. مشتریان همچنین می‌توانند نظرها و انتقادهای خود را بیان کنند.
اهداف: آدیداس قصد دارد تا سال ۲۰۲۰، شمار دفاتر و فروشگاه‌های خود را در سرتاسر جهان افزایش دهد. همچنین آدیداس به‌دنبال ۲ برابر کردن درآمد خود در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۵ است.

هدف سوم: منبع باز

استراتژی شرکت آدیداس چیست و برای تغییر زندگی مردم چه راهبردهایی دارد؟

منبع باز، نوعی نوآوری مبتنی‌بر همکاری است. آدیداس مدعی است که درِ این شرکت به روی همه طراحان باز است و از همه دعوت می‌کند تا برای ساخت آینده ورزشی بهتر همکاری کنند. منبع باز، مبتنی‌بر خلاقیت، همکاری، یادگیری و اعتماد است. این شرکت با اجرای این مدل اهداف زیر را دنبال می‌کند:

دسترسی همگان به ابزارها و منابع موردنیاز برای طراحی و ساخت (مانند مواد، ابزار، اطلاعات، کارشناس، بستر اجتماعی و مدل تجاری)
استفاده از دیدگاه‌های جدید، مهارت‌ها و دانش افراد مختلف؛
کشف بازارهای جدید برای سرمایه‌گذاری؛
بهبود نگاه مشتریان به برند آدیداس؛

آدیداس سه استراتژی را در مدل منبع باز در نظر دارد:
۱. همکاری خلاقانه

همکاری خلاقانه با هدف استفاده از ابزارها، محیط‌ها و ایده‌های جدید صورت گرفته است. در این روش، افرادی که طراح رسمی آدیداس نیستند هم می‌توانند ایده‌های خلاقانه خود را به شرکت ارائه دهند. به‌عنوان مثال در «مرکز خالق بروکلین»، از جوانان باانگیزه و خلاق دعوت می‌شود تا نوآوری‌های خود را عرضه کنند. در سال ۲۰۱۶، همکاری میان آدیداس و کانیه وست، خواننده مشهور، بازار را غافلگیر کرد. این بزرگ‌ترین همکاری یک برند ورزشی با یک ستاره غیرورزشی است.
۲. همکاری ورزشی

هدف از اجرای این استراتژی، برقراری ارتباط با ورزشکاران و ساخت آینده‌شان با آدیداس است. این شرکت در سال‌های اخیر با «پل پوگبا»، ستاره فوتبال و «جیمز هاردن»، ستاره بسکتبال قرارداد همکاری بست. آدیداس همچنین به‌دنبال تقویت همکاری با ورزشکاران خانم است.
۳. همکاری مشارکتی

یکی از استراتژی‌های آدیداس، افزایش دانش در حوزه ورزشی از طریق همکاری با بهترین‌ها در حوزه‌های گوناگون است. این شرکت با متخصصان در حوزه‌های مختلف ازجمله ورزش، سرگرمی، تولید، امور مشتریان و سلامت ورزشی همکاری می‌کند. به‌عنوان مثال، شرکت‌های آدیداس و پارلی اوشن در راستای حفظ محیط زیست با یکدیگر همکاری داشتند. در سال ۲۰۱۶، بازیکنان تیم‌های بایرن مونیخ و رئال مادرید با کفش‌های مارک آدیداسی بازی کردند که پلاستیک آن را شرکت «پارلی اوشن» تولید کرده بود. پلاستیک موجود در این کفش‌ها از بازیافت زباله‌های پلاستیکی موجود در اقیانوس تهیه شده است. آدیداس متعهد شد که تا پایان سال ۲۰۱۷، یک میلیون جفت از این نوع کفش عرضه کند.


این فایل با ۲۱۲ اسلاید تخصصی و تحلیل یافته های مدیریت استراتژیک در شرکت آدیداس هست و در این فایل از یافته های اساتید محترم مدیریت استراتژیک بازار یابی ،همچنین از ترجمه متون تخصصی استفاده شده است .

اگر جزء این چهار دسته از افراد هستید، این فایل برای شما بسیار مفید خواهد بود:

– مدیران و صاحبان کسب و کارهای بزرگ

– مدیران و صاحبان استارتاپ ها

– مدیران و مشاوران بازاریابی، برند، تبلیغات و فروش

– کارشناسان حوزه بازاریابی و تبلیغات و برند

فایل پاورپوینت مدیریت استراتژیک در شرکت آدیداس مناسب چه کسانی است؟

۱)کسانی که به دنبال یادگیری یک مهارت کاری در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند

۲)مدیرانی که کسب و کار خود را تازه راه اندازی کرده اند

۳)کارشناسان بازاریابی شرکتها و سازمانها

۴)مدیران استارت آپی که در تلاش برای رشد سریع کسب و کار خود هستند

۵) کارآفرینانی که به دنبال اجرای مفاهیم بازاریابی هستند

۶) اساتید محترم دانشگاه برای تحلیل محیط بازاریابی و استراتژی بازاریابی شرکت های جهانی

۸)دانشجویان گرامی برای ارائه طرح درسی و تحلیل در مورد شرکت های موفق

و تمام وبمسترانی که به دنبال رشد سایت و کسب و کار خود هستند

تاریخچه برند آدیداس

فهرست:

برند آدیداس یکی از موفق ترین شرکت های کفش در جهان است.

تاریخچه شرکت آدیداس

رقابت با پوما

همکاری با تاپی

فروش شرکت های اقماری

قرارداد فوق سنگین با منچستر یونایتد

لوگوی مارک آدیداس به چه معناست

تولدی دوباره برای برند آدیداس

برند آدیداس در کنار هنر

نوآوری ها و تبلیغات مارک آدیداس

آدیداس ۱

استراتژی های برند آدیداس

دنیای پیش روی مارک آدیداس اصل

لوگوی شرکت آدیداس

۵ رمز موفقیت آدیداس|

تاریخچه برند آدیداس

استراتژی مارکتینگ قوی

استراتژی تبلیغات برند آدیداس

سکوی پرتاب محصولات آدیداس در دنیای برند سازی

پیدایش جالب نام برند آدیداس

استراتژی شرکت آدیداس چیست و برای تغییر زندگی مردم چه راهبردهایی دارد؟

مأموریت آدیداس: بهترین شرکت ورزشی دنیا بودن

سرمایه‌گذاری متمرکز بر بالقوه‌ترین بازارها

ایجاد یک زنجیره تأمین چابک

نوآوری

هدف اول: فرهنگ

هدف دوم: سرعت

استراتژی بازاریابی آدیداس

۳استرتژی منبع باز در آدیداس

نقش بازارهای جهانی

BCG ماتریس آدیداس

ماتریس آنسوف درشرکت آدیداس

تجزیه و تحلیل VRIN/VRIO آدیداس

تجزیه و تحلیل سوات آدیداس در سال ۲۰۲۲

تجزیه و تحلیل PESTELدرشرکت آدیداس

تحلیل بازاریابی بین المللی آدیداس (آلمان).

چالش های رهبری در بازار بین المللی آدیداس

آدیداس چگونه می تواند استراتژی برای غلبه بر عوامل فرهنگی در تجارت بین المللی ایجاد کند؟

چرخه عمر محصول و استراتژی بین المللی سازی

تجزیه و تحلیل ۵نیروی پورتر آدیداس (آلمان)

چگونه آدیداس (آلمان) می تواند از نیروهای پورتر پنج استفاده کند.

معرفی ۵ نیروی پورتر

چگونه می توان از چارچوب Porter Five Forces برای توسعه استراتژی های آدیداس استفاده کرد؟

چهار استراتژی عمومی مبتنی بر تجزیه و تحلیل ۵نیرو ی پورتر آدیداس

تجزیه و تحلیل اهداف هوشمند آدیداس (آلمان)

اهداف خاص در تجزیه و تحلیل SMART / چارچوب SMART چیست؟

تجزیه و تحلیل مکینزی ۷ اس آدیداس (آلمان)

تجزیه و تحلیل Marketing 5C برای مطالعه موردی آدیداس

رویکرد بازاریابی برای آدیداس

تجزیه و تحلیل و راه حل زنجیره ارزش پورتربرای آدیداس

مراحل کلیدی در تحلیل زنجیره ارزش پورتر

مطالعه موردی تحلیل زنجیره ارزش آدیداس (A)

زنجیره ارزش و سیستم ارزش

استراتژی اقیانوس آبی آدیداس (A)

استراتژی اقیانوس آبی چیست و چگونه با مطالعه موردی “آدیداس (A)” مرتبط است؟

سنگ بنای استراتژی اقیانوس آبی چیست؟

چهار عامل مهمی که مدیران آدیداس دریفوس می توانند برای نوآوری ارزش استفاده کنند

نقشه راه آدیداس دریفوس در شبکه بوم استراتژی اقیانوس آبی

چارچوب شش مسیر برای آدیداس دریفوس

همسویی استراتژی

آدیداس دریفوس باید از این شش تله استراتژی اقیانوس سرخ اجتناب کند

منابع و مآخذ

دانلود و خرید ۱۴۰۰۰۰تومان

با۲۱۲اسلاید تخصصی
دسته بندی: کتاب » مدیریت

تعداد مشاهده: 4850 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 212

حجم فایل:3,199 کیلوبایت

 قیمت: 140,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252
  • محتوای فایل دانلودی:
    212اسلاید قابل ویرایش