پاورپوینت فصل دهم کتاب روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی (مبتلایان به اختلالات و نقایص حسی)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل دهم کتاب روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی (مبتلایان به اختلالات و نقایص حسی) نوشته بهروز میلانی فر در قالب pptx و در حجم 67 اسلاید: 

بخشی از متن:
1- اختلالات بینایی 
اختلال بینایی یک واژه کلی و نشانگر یک ناتوانی در دیدن است و می تواند از لحاظ پزشکی خفیف و قابل اصلاح مانند نزدیک بینی، دوربینی یا شدید و غیر قابل اصلاح مانند کوری یا ضعف شدید بینائی باشد. 

کوری ممکن است مادرزادی مانند آب مروارید مادرزادی، سیفیلیس مادرزادی، سرخجه مادر در دوران بارداری یا اکتسابی مانند تراخم، کنده شدن شبکیه، آتروفی عصب بینایی، زخم های قرنیه، فقدان ویتامین آ، تصادفات و ضربه و ... باشد.

 با توجه به اینکه تقریبا یک سوم كل الیاف شبکه ارتباطات حسی انسان را رشته بینائی تشکیل می دهد و چنین وضعی در هیچ یک از حواس دیگر مشاهده نمی شود، لذا باید انسان را یک موجود بصری توصیف کرد تا سمعی و بهمین علت نقص بینائی بیش از هر معلولیت دیگر ناتوانی در انسان ایجاد می کند. در اندازه گیری دید چشم دید نزدیک و دور باید بطور جداگانه ارزیابی شود. 

پلک زدن های بیش از معمول، سائیدن مرتب چشم ها، نگاه داشتن کتاب در نزدیکی چشم، سردرد و سرگیجه در مطالعه طولانی و چشم های پر آب و ملتهب از علائمی هستند که والدین و یا آموزگار را متوجه اختلال بینائی کودک می کند. از نظر قانونی به فردی نابینا گفته می شود که تیزبینی او در چشم برتر و حتی با استفاده از وسایل کمکی مانند عینک استفاده می شود.
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 4851 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 67

حجم فایل:256 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252