پاورپوینت فصل هشتم کتاب روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی (اختلالات رفتاری ناجور

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل هشتم کتاب روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی (اختلالات رفتاری ناجور یا از هم گسیخته و کمبود توجه و دقت) نوشته بهروز میلانی فر در قالب pptx و در حجم 46 اسلاید: 

بخشی از متن:
اختلالات رفتاری در کودکان و مخصوص نوجوانان اكثرا به صورت ناسازگاری و رفتارهای ناجور و غیر اخلاقی یا ضد اجتماعی حتی جنایی ظاهر می شود. کودک ناسازگار قادر به سازگاری مطلوب و برقراری ارتباط صحیح با دیگران نیستند. در بعضی از افراد مبتلا جنبه های روانی بیشتر از جنبه های اجتماعی و محیطی به چشم می خورد. در این افراد همانند سازی نامطلوب با گروهها و افرادی که رفتارهای ضد اجتماعی انجام می دهند کمتر دیده می شود. این دسته را افراد نا آرام و بی ثبات، دروغگو، معتاد و منحرفان تشکیل می دهند. 

در مبتلایان به انحرافات اجتماعی شدت ناراحتی روانی به مراتب کمتر از انحراف و عدم تبعیت از مقررات و نظام اجتماعی است. اختلالات ارتباطی این افراد اکثرا بطور گروهی صورت می گیرد. این دسته با افراد منحرف اجتماع همانندسازی دارند و از معیارهای گروههای منحرف تبعیت می کنند؛ مانند فرار نوجوان از مدرسه و همکاری با قاچاقچیان، دزدی های دسته جمعی و انفرادی، جنایت، تخریب و فساد، انحرافات عمیق اخلاقی و هرزگی. 
اختلالات رفتاری در کودکان و نوجوانانی بیشتر دیده می شود که دارای والدین مبتلا به اختلالات شخصیتی یا اعتیاد به الکل هستند. نکته قابل ذکر اینکه این اختلالات اولا باید تکراری و مداوم باشد، در ثانی بیشتر از شش ماه طول بکشد و ثالثا در افراد زیر ۱۸ سال اتفاق بیافتد. 

در این افراد سوپر ایگوه یا وجدان اخلاقی و توانایی تشخیص خیر و شر رشد نکرده
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 5003 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 46

حجم فایل:211 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252