پاورپوینت فصل ششم کتاب روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی (ناسازگاری و اختلالات رفتاری با منشا عضو

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
پاورپوینت فصل ششم کتاب روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی (ناسازگاری و اختلالات رفتاری با منشا عضوی) نوشته بهروز میلانی فر در قالب pptx و در حجم 32 اسلاید: 

بخشی از متن:
برخی از اختلالات رفتاری به علت آسیب و ضایعه مغزی یا اختلالات غدد مترشحه داخلی و نظایر آن ایجاد می شود. 
صرع هایی است که در سنین مختلف، بخصوص قبل از بلوغ ظاهر شده و ادامه پیدا می کند و غالبا با اختلالات رفتاری با علائم روانی توأم است. در این بیماران الکتروانسفالوگرام با نوار امواج مغز تقریبا همیشه غیر طبیعی و دارای پاروکسیسم و دیس ریتمی منتشر مغزی می باشد.
 هنوز کاملا معلوم نشده که چرا فردی که امواج غیر طبیعی مغزی دارد ممکن است هیچگونه علائم صرعی نداشته باشد و بر اثر یک شوک روانی، تصادف یا حتی شروع عادت ماهیانه علائم بیماری برای اولین بار در او ظاهر شده و اختلالات رفتاری نیز در پی آن به وجود آید. مسلما تغییرات فیزیو بیولوژیکی که در زمان قبل از بلوغ به وجود می آید و همچنین شوک و اضطراب حاصله از آن در بروز علائم بیماری بی تأثیر نیستند.

اختلالات رفتاری توأم با ضایعات مغزی ممکن است بدون وجود حملات صرعی باشد که در این صورت الکتروانسفالوگرافی وجود ضایعه مغزی را بخصوص در ناحيه تامپورواکسی پیتال آشکار می سازد. در نتیجه الكتروانسفالوگرام در افرادی که اختلالات رفتاری دارند ضروری به نظر می رسد. چون اکثر این اختلالات منشأ عضوی و جنبه پزشکی دارند و مبتلايان نیز باید زیر نظر پزشک معالجه شوند.
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 4609 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 32

حجم فایل:182 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252